Boletusen Tostasekin eta urdaiazpikoarekin tipularekin eta sagar karamelizatua

  • Denbora: 5 min baino gutxiago
  • Prezioa: 5-10 €
  • Errazioak: 4
  • Urte-sasoia: udaberria, uda, udazkena, negua

Nola egiten den

Urratsez urrats

Ogia ebakitzen dugu xerretan eta buelta plantxa batean txigortu genuen eta buelta crujiente ehundura izan dezan, gordetzen dugu. Garbitzen dugu eta boletusak zatikatzen ditugu trocito erregularretan.

Zartagin batean bi koilarakada jartzen dizkiogu olioaren suari baratxuri-atal batekin oso zatikatua. Beroa egon dadinean olioa eta baratxuria burbuilak egiten hasi izan dadin, tipula zatikatua salteatzen dugu juliotarrean (zerrenda meheak) eragitean urrezta edin arte su gogorrari. Pixka bat gehitzen dugu gatzetik eta azukrea pixka bat karameliza dezan tipula.

Ondoren gaineratu genuen boletusak eta sagar ilea moztua eta zatikatuta, gatzeko eta oliba-olio birjinaren beste bi koilarakada batzuk eta taldea salteatzen dugu bigun egon edin arte onddoak pixka bat. Xukatzen dugu, zaporetik probatzen dugu ohartarazpen pertsonal bat falta izan edin. Hau apur bat piperbeltzaren gehitzeko unea da atsegin bagaitu, adibidez.

Salteatua jartzen dugu boletusetatik, tipula eta sagarra ogiaren tostasen gainetik epeldua eta urdaiazpiko iberikoaren txirbil batzuekin zerbitzatzeko unean amaitzen gara gainetik. Unera zerbitzatu ginen tosta muntatzen dugu.

Osagaiak

4 pertsona

Ogi landatarraren xerretan 200g
Boletusen 250g edo onddoak
80 g urdaiazpiko iberiko
50 g tipula
Bi baratxuri-atal
Sagarreko 100g-k goldentzen dute
20 ml Oliba-olio birjina
Gatzeko 4g
5 g azukre

Komentario dietetikoa

Ogia da energia-iturri bikain bat eta karbohidratoak. Masak burdina, proteinak, kaltzioa, zuntza, potasioa, fosforoa, magnesioa, zinka eta B3, B7, B9 eta K bitaminak ematen ditu. Perretxikoekin prestatzen da, oligoelementuen eta mineralak burdina gran elikagai bat kargatua, zinka, iodoa, magnesioa, selenioa, sodioa eta kaltzioa, iturria dira ere B bitaminakoa, eta eta C, gantzean baxuak, karbono hidratoetan eta gutxi kalorikoak baxuak. Sagarrak eta tipulak mantenugai garrantzitsuak gehitzen dituzte kaltzioa, potasioa, zuntza, burdina eta magnesioa baina karamelizatzea, azukre presentea ugaltzen da, haren kontsumoa moderatu behar duen. Errezeta bat da kopuru txikietan kontsumitzera eta esporadikoki.